De Lionsclub Midden-Groningen is een gezellige club Lions met actieve en betrokken leden die middels projecten voor diverse goede doelen en een bijdrage willen leveren aan (inter)nationale en lokale sociale en maatschappelijke doelstellingen.
Maar niet minder belangrijk, we zijn er ook voor elkaar met gezelligheid, discussies, meedenken en lol hebben met elkaar waarbij het vriendschappelijk karakter zeer belangrijk is.

Wie zijn wij en wat doen wij?

De Lionsclub Midden-Groningen is op 1 juni 2015 ontstaan en betreft een service organisatie waar zowel mannen als vrouwen lid van kunnen worden. In 2015 is de club gestart als Lionsclub “Hoogezand Novus” en heeft inmiddels als Lionsclub “Midden-Groningen” een gestage toename van het ledenaantal gerealiseerd. De leden van de club wonen en/of werken in de gemeente Midden-Groningen en hebben derhalve een sterke binding met de directe omgeving.

De samenstelling van de club bestaat uit een gemêleerd gezelschap met een gemiddelde leeftijd van 50 jaar met verschillende achtergronden en betrokken bij de omgeving van Midden-Groningen. Momenteel bestaat de club uit 19 leden.
Wij willen doelen ondersteunen en daarmee actief bijdragen aan de algemene doelstellingen van de Lionsclub Nederland en International. Tevens willen wij ons inzetten om lokale doelen te steunen welke ten goede komen aan een goede leefomgeving of – meer in het bijzonder – aan specifieke doelgroepen middels het bieden van een vrijwillige bijdrage op het gebied van sociaal maatschappelijke ondersteuning.
Het geld voor specifieke doelen verdienen wij door sponsoren te zoeken en/of acties te organiseren. Deze acties kennen een wisselend karakter.
Zo hebben we specifiek voor de Stichting Het vergeten kind het initiatief genomen om middels de verkoop van koffie geld in te zamelen voor deze stichting. Dit initiatief blijkt een schot in de roos. De verkoop van onze koffie is derhalve niet beperkt gebleven tot deze actie, maar is geworden tot een continue doorlopend initiatief waarbij ook toekomstige doelen ondersteunt kunnen worden.
Verder wordt er middels kleinere en kortlopende initiatieven geld ingezameld. Zo is middels de verkoop van de “Lionsclub Midden-Groningen Dopper drinkfles” geld ingezameld. Los van de lokale doelen wordt hiermee actief de missie van Dopper ondersteunt.
Eén van onze leden heeft middels deelname aan de Carbage run 2017 een succesvolle sponsoractie gestart. De Carbage run is een 5-daags avontuur door Europa in een auto die niet meer mag kosten dan 500 Euro. Sponsoren zijn hiervoor benadert om een bijdrage te leveren aan het goede doel.