30/06/2023
Lionsclub Midden-Groningen heeft de opbrengst van de oliebollenverkoop op oudejaarsdag geschonken aan DIG050, een stichting die zich inzet voor het bevorderen van digitaal welzijn.
DIG050 begon ooit als een dagbestedingsproject voor computeractiviteiten, maar is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie die ook digitale apparaten verstrekt aan ouderen en minder bedeelden in onze samenleving. Als een nieuwe mijlpaal in hun missie heeft Lionsclub Midden-Groningen negen touchscreens geschonken, speciaal bedoeld om spelletjescomputers voor senioren te creëren. Het eerste touchscreen werd overhandigd op een bijeenkomst tussen Wim Kroeze, vicepresident van Lionsclub Midden-Groningen en Hans Huiting, de voorzitter van DIG050.

Met een glimlach van vreugde en dankbaarheid nam Hans Huiting het scherm in ontvangst, terwijl Wim Kroeze benadrukte hoezeer de Lionsclub onder de indruk was van het waardevolle werk dat DIG050 verricht. DIG050 heeft door de jaren heen bewezen een belangrijke rol te spelen in het verbinden van senioren met de digitale wereld. De spelletjescomputers die worden gecreëerd met behulp van de geschonken touchscreens zullen zorgen voor plezier, vermaak en stimuleren tegelijkertijd de cognitieve vaardigheden van ouderen. Door het gebruik van deze moderne technologie worden senioren in staat gesteld om actief deel te nemen aan de digitale samenleving en daarmee contact te onderhouden met hun dierbaren.
De samenwerking tussen DIG050 en Lionsclub Midden-Groningen zal ongetwijfeld een positieve impact hebben op het leven van vele senioren in de regio. Zowel DIG050 als Lionsclub Midden-Groningen hopen dat dit initiatief anderen zal inspireren om zich eveneens in te zetten voor het bevorderen van digitaal welzijn en inclusiviteit binnen onze samenleving. Samen kunnen we de kloof dichten en ervoor zorgen dat iedereen de kansen en voordelen van de digitale wereld kan ervaren.
Met deze schenking zet Lionsclub Midden-Groningen een belangrijke stap in het bevorderen van digitaal welzijn voor senioren, terwijl DIG050 vastbesloten is om hun missie voort te zetten en nog meer mensen te ondersteunen.