14/04/2022

Alle serviceclubs binnen Midden-Groningen slaan handen ineen!

De 7 serviceclubs (Lionsclub Midden-Groningen, Inner Wheel Hoogezand-Sappemeer, Rotary Hoogezand- Sappemeer, Lionsclub Skiramere Slochteren, Odd Fellows Sappemeer, Round Table 45
Hoogezand-Sappemeer en Ladies Circle 12 De Hunze) in de gemeente Midden-Groningen zijn samen in overleg over wat ze voor de vluchtelingen uit de Oekraïne kunnen betekenen.
Ook binnen de gemeente Midden-Groningen worden momenteel veel vluchtelingen opgevangen. Hierop hebben alle genoemde serviceclubs direct contact met elkaar opgenomen en afgesproken om gezamenlijk op te trekken en acties op te starten zodat directe hulp geboden kan worden.
In nauwe samenwerking met de gemeente worden diverse activiteiten georganiseerd. Eén van de activiteiten is om geld in te zamelen middels een stand op de Oranjemarkt (braderie) op Koningsdag.
Zo kunnen de bezoekers van de Oranjemarkt bij de Lionsclub Midden-Groningen koffie (koffiebonen) kopen, waarbij de opbrengsten volledig ten goede komen aan de opvang van vluchtelingen in onze gemeente. Tevens staat een grote pot koffiebonen in onze stand, waarbij een gokje gewaagd kan worden hoeveel koffiebonen er in de pot zitten.