10/06/2018
Zondag 27 mei jl. werd de 1e Lions Midden-Groningen toertocht verreden. 25 equipes verschenen rond de klok van negen uur bij het Van der Valk hotel in Zuidbroek. Een prachtige mix van snelle auto’s, cabrio’s en oldtimers kwamen aan de start op deze zon overgoten dag. De deelnemers navigeerden vervolgens aan de hand van het routeboek door het prachtige Oost Groningen.
De eerste stop was bij het Kinderhotel Burcht Wedde, dit kinderhotel is een bijzonder vakantie verblijf voor kinderen tot 16 jaar die aan de andere kant van het geluk geboren zijn en niet de mogelijk hebben om zelf met vakantie te gaan. In het Kinderhotel Burcht Wedde kunnen ze ontsnappen aan de problemen van alledag en even onbezorgd kind zijn.

De Lions Midden-Groningen steunen dit bijzondere Kinderhotel en hebben een waardecheque van € 500,00 overhandigd aan Dhr. Hans van Luick van het Kinderhotel Burcht Wedde.
De toertocht vervolgde zijn weg via mooie binnenwegen naar het vesting dorp Bourtange, waar een uitgebreide lunch gereed stond bij restaurant t’Landhuys. De route vervolgde zich via het Oldambtmeer om vervolgens te eindigen bij het Van der Valk hotel in Zuidbroek.
De organisatie van de Lions Midden-Groningen toertocht bedankt alle deelnemers en sponsoren en kijkt terug op een zeer geslaagde 1e editie.

zie ook: https://hskrant.nl/2018/05/29/lionsclub-midden-groningen-gul-voor-kinderhotel-burcht-wedde